Meer online informatie en advies voor cultureel Limburg
Het Huis voor de Kunsten Limburg is het nieuwe jaar begonnen met een frisse online verschijning. Sinds 15 januari is op www.hklimburg.nl op een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke manier te zien wat het Huis doet voor de Limburgse cultuursector. Bezoekers vinden hierop bijvoorbeeld de activiteiten die het Huis (mede)organiseert en financiert op het gebied van zowel kunsten als erfgoed.
Ook het netwerk, de samenwerkingspartners waarmee het Huis in allerlei projecten, initiatieven en overlegorganen werkt aan een krachtige culturele infrastructuur, wordt inzichtelijk gemaakt. Nieuw zijn daarnaast artikelen met verdiepende achtergrondinformatie en praktische tips voor cultureel Limburg.
Daarbij is het mogelijk om te filteren op discipline en/of thema, zodat informatie op maat wordt geboden.
Fysiek én digitaal servicepunt
Als provinciaal servicepunt helpt het Huis voor de Kunsten Limburg cultureel Limburg om succesvol te zijn. Dit gebeurt door een wezenlijke bijdrage te leveren in kennis, netwerk en ontwikkeling. Niet alleen de tientallen bij het Huis aangesloten, provinciaal werkende stichtingen en (koepel)verenigingen op het gebied van kunsten en erfgoed worden door het Huis geadviseerd en ondersteund, ook lokale culturele organisaties, platforms, gemeenten, provincie, onderwijsinstellingen en creatieve ZZP’ers.
Het Huis rust hen toe met kennis over bijvoorbeeld financieringsmogelijkheden, beleidszaken, bestuursvraagstukken, cultuureducatie en communicatie. Dat gebeurt zowel fysiek (adviesgesprekken, workshops etc.) als digitaal (website, e-mail etc.). Door het organiseren van projecten en het leggen van verbindingen zet het Huis zich ook in voor talentontwikkeling en samenwerking, zowel tussen culturele organisaties onderling als tussen cultuur en andere domeinen (bijvoorbeeld welzijn).
Zo wordt de provinciale culturele basisinfrastructuur versterkt en kan een zo breed mogelijke groep mensen in aanraking komen met cultuur.
De nieuwe website draagt in belangrijke mate bij aan de rol van het Huis als digitaal servicepunt. Behalve dat kennis en informatie worden gedeeld via de website, biedt het Huis ook begeleiding bij diverse digitale processen, zoals de ledenadministratie, financiële administratie, inschrijvingen voor evenementen en subsidieprocessen. Tegelijkertijd met de nieuwe website lopen achter de schermen dan ook diverse trajecten waarmee de bij het Huis aangesloten organisaties worden geholpen om digitaal efficiënter te werken.
Campagne
Om de lancering van de nieuwe website te vieren, loopt de komende weken een campagne via de social media van het Huis voor de Kunsten Limburg.
Zo kan iedereen meedoen aan een culturele quiz waarmee boekenbonnen, bioscoopbonnen en podiumcadeaukaarten zijn te winnen.
Ook vertellen enkele bekende culturele Limburgers over hun samenwerking met het Huis. Volg het Huis op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter voor meer informatie!