Inwoners die steun nodig hebben, kunnen gebruik maken van hulp bij het huishouden. De gemeente koopt deze hulp in bij verschillende zorgaanbieders. De contracten met de huidige zorgaanbieders lopen tot 1 juni 2021.
Laatst was er een aanbesteding om nieuwe contracten af te sluiten. Helaas hebben vier huidige zorgaanbieders hieraan niet meegedaan en komt er een einde aan de samenwerking. Dit betekent dat we voor een aantal inwoners (70) op zoek zijn naar een oplossing.
Brief
Alle betreffende inwoners krijgen een brief van hun aanbieder. Hierin staat onder andere dat de gemeente ervoor probeert te zorgen dat inwoners de vaste hulp kunnen houden. Deze vaste hulp wordt gevraagd om te gaan werken bij een zorgaanbieder waarmee de gemeente wel een contract heeft.
Als dat lukt, verandert er bijna niets. Inwoners ontvangen dan alleen een nieuwe overeenkomst met de gemeente (beschikking).
Nieuwe aanbieder of PGB
Als dit niet lukt, neemt de gemeente contact met u op. U krijgt dan hulp bij het huishouden via een nieuwe zorgaanbieder. Ook is er de mogelijkheid om te veranderen naar een persoonsgebonden budget. Inwoners houden allemaal dezelfde uren voor hulp bij het huishouden.
Vragen?
Voor vragen kunt u tijdens de openingstijden bellen met de gemeente via 0475 - 85 25 00.