Vanaf het tweede kwartaal van dit jaar bieden we onze inwoners de mogelijkheid om paspoorten en ID-kaarten na het aanvragen thuis of op het werk te laten bezorgen. Handig. Want dan hoeft u niet twee keer naar het gemeentehuis voor een paspoort of ID-kaart. Een extra dienstverlening voor u als burger!
Aanvragen in gemeentehuis
Het aanvragen van uw paspoort of ID-kaart moet in het gemeentehuis gebeuren. Dat verandert niet.
Tijdvak aangeven
Maar over een paar maanden kunt u bij de aanvraag wel doorgeven of u het document thuis of op het werk wilt laten bezorgen. Als het paspoort of de ID-kaart klaar is, krijgt u een bericht via e-mail of sms waarin u kunt aangeven in welk tijdvak van vier uur u het document wilt ontvangen. Paspoorten en ID-kaarten worden van maandag t/m zaterdag tussen 08.00 en 20.00 uur bezorgd.
Onderzoek thuisbezorgen
Vorig jaar riep de gemeenteraad van Nederweert de gemeente in een motie op om het thuisbezorgen van paspoorten en ID-kaarten te onderzoeken. In de tweede helft van 2019 is dit onderzoek afgerond. De uitkomsten zijn in oktober gepresenteerd aan de raadsleden en andere belangstellenden. Het thuisbezorgen van paspoorten en ID-kaarten is vervolgens opgenomen in de begroting en goedgekeurd door de gemeenteraad.
Kosten
De kosten per bezorging zijn € 4,95. Dus ook wanneer u meerdere ID-kaarten tegelijk thuis laat bezorgen. De precieze ingangsdatum is nog niet bekend. Zodra dit wel het geval is, leest u er meer over.