Vorige week vond in het Gouvernement aan de Maas de lancering plaats van de nieuwe Inlimburg campagne. Het doel van de campagne is om Limburg meer bekendheid te geven, vooral aan de andere kant van de grens in Duitsland.
Met de campagne wordt de toeristische marketingstrategie van Limburg verder vormgegeven. In de campagne wordt Limburg als een aantrekkelijke ‘dichtbij’ bestemming voor de Duitser gepositioneerd, met een divers en compact vrijetijdsaanbod. Vijf thema’s staan centraal:
- de unieke lange afstand fietsroute langs de Limburgse Maas;
- het rijke culinaire aanbod van de streekkeuken in de diverse toprestaurants;
- d outdoor- en slechtweer voorzieningen;
- de levendige steden met unieke evenementen;
- het unieke aanbod op het gebied van o.a. bezinning en pelgrimage.
Maas als verbinder
Met de financiële steun van de Provincie Limburg is, ter ondersteuning van het totale vrijetijdsveld in Limburg, een gezamenlijke marketingcampagne voor Duitsland opgezet onder de noemer ‘Limburg an der Maas’. De bijbehorende slogan is ‘enjoy like a Limburger’. De Maas als verbinder tussen de gast en het uitgebreide aanbod. Met ‘enjoy like a Limburger’ krijgt de campagne een brede en internationale uitstraling en wordt de gast meegenomen in het leven van de ‘locals’ in Limburg.
Gedeputeerde Stephan Satijn van de Provincie Limburg droeg tijdens de lancering de uitvoering van de campagne Inlimburg over aan de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL). Hierin werken de vier regionale promotie-organisaties in Limburg samen: Visit Zuid-Limburg, Maastricht Marketing, Limburg Marketing en Visit Noord-Limburg.